سیستم دریافت و پرداخت،امکانات مناسبی برای ثبت، ردیابی وکنترل و در نهایت گزارشگیری از اطلاعات مربوط به عملیات دریافت و پرداخت را فراهم نموده است. و با توجه به این ویژه گی کلیه سطوح مرتبط سازمان با این سیستم امکان مدیریت بهره ور فرایندهای خود را در این حوزه دارند و کمک بسزایی در مدیریت وصول مطالبات و دوره پرداخت بستانکاران برای بنگاه اقتصادی به همراه خواهد داشت .
بخشی از فرایند های تحت پوشش :
- دریافت – واگذاری به بانک – اعلام وصول یا برگشت
- دستور پرداخت – پرداخت – تحویل اسناد – ثبت برداشت – استرداد
- انتقال بین بانک – انتقال بین صندوق — انتقال از صندوق به بانک – انتقال از بانک به صندوق
- کنترل جریان نقدینگی صندوق و اسناد بهادار نزد آن
- مغایرت بانکی
- صدور اسناد اتوماتیک به حسابداری مالی
در این سیستم امکان ثبت کلیه اسناد بهاداراز قبیل:
- (انواع چک ، انواع سفته ، انواع دفترچه بانکی ، انواع وجه نقد، انواع ارز،انواع اسناد تضامینی و….)
فرایندهای مرتبط:
دفترداری مالی ، حسابداری خرید ، بودجه ، حسابداری فروش