سیستم دریافت و پرداخت،امکانات مناسبی برای ثبت، ردیابی وکنترل و در نهایت گزارشگیری از اطلاعات مربوط به عملیات دریافت و پرداخت را فراهم نموده است.  و با توجه به این ویژه گی کلیه سطوح مرتبط سازمان با این سیستم امکان مدیریت بهره ور  فرایندهای خود را در این حوزه دارند و کمک بسزایی در مدیریت وصول مطالبات و دوره پرداخت بستانکاران برای بنگاه اقتصادی به همراه خواهد داشت .

بخشی از فرایند های تحت پوشش :

  • دریافت – واگذاری به بانک – اعلام وصول یا برگشت
  • دستور پرداخت –  پرداخت – تحویل اسناد – ثبت برداشت – استرداد
  • انتقال بین بانک – انتقال بین صندوق — انتقال از صندوق به بانک – انتقال از بانک به صندوق
  • کنترل جریان نقدینگی صندوق و اسناد بهادار نزد آن
  • مغایرت بانکی
  • صدور اسناد اتوماتیک به حسابداری مالی

     در این سیستم امکان ثبت کلیه اسناد بهاداراز قبیل:

  • (انواع چک ، انواع سفته ، انواع دفترچه بانکی ، انواع وجه نقد، انواع ارز،انواع اسناد تضامینی و….)

فرایندهای مرتبط:

دفترداری مالی ، حسابداری خرید ، بودجه ، حسابداری فروش