سیستم حسابداری مالی، به عنوان محلی جهت جمع آوری اسناد سازمان جهت طبقه بندی و جمع بندی حسابهای مالی به شکل خودکار از کلیه زیر سیستم ها میباشد که شامل حسابداری مالی انبار، حسابداری مالی فروش،حسابداری مالی دریافت و پرداخت، حسابداری اموال ودارایی ثابت، حسابداری حقوق و دستمزد و حسابداری مالی بهای تمام شده حسابداری خرید و ….. است.این سیستم امکانی را محیا می سازد که سازمان با استفاده از گزارشات حاصله امکان شاخص گذاری و ارزیابی مالی خود و مجموعه سازمانهای تابعه را به راحتی در اختیار داشته باشد.
بخشی از فرایند های تحت پوشش :
- تعریف وگروه بندی و طبقه بندی حسابهای مالی
- دریافت اسناد از کلیه زیر سیستمها بدون محدودیت در تعریف شابلونها و قرار دادن شرایط خاص برای هر شابلون و صدور اتوماتیک اسناد توسط خود ابزار به شکل هوشمندانه بعد از تطبیق شرایط احراز بدون نیاز کاربری
- شناسایی و تفکیک تفضیلی ها ، مراکز هزینه ، پروژه ها به صورت شناور ومنفک در تمامی ماژولها
- تجمیع حسابها در هر سازمان یا سازمانهای هولدینک به شکل واحد یا تلفیقی
- آنالیز و تطبیق حسابها ( مغایرت گیری حسابها)
- تسعیر ارزی
- تعریف شابلون صدور اسناد پویا
- تاییدات داینامیک و شرط گذاری برای مراحل تایید برگه های اسناد
از دیگر امکانات قابل استفاده :
- چند ارزی بودن
- چند زبانه بودن
- چند شعبه بودن
- چند واحد بودن
فرایندهای مرتبط:
حسابداری تامین ، دریافت و پرداخت ، بودجه ، حسابداری مالی فروش ،حسابداری مالی خرید ، حسابداری مالی انبار ، حسابداری بهای تمام شده ، حسابداری مالی حقوق و دستمزد ، حسابداری اموال و دارایی ثابت ، حسابداری خدمات پس از فروش