سیستم حسابداری مالی، به عنوان محلی جهت جمع آوری اسناد سازمان جهت طبقه بندی و جمع بندی حسابهای مالی به شکل خودکار از کلیه زیر سیستم ها میباشد که شامل حسابداری مالی انبار، حسابداری مالی فروش،حسابداری مالی دریافت و پرداخت، حسابداری اموال ودارایی ثابت، حسابداری حقوق و دستمزد و حسابداری مالی بهای تمام شده حسابداری خرید و ….. است.این سیستم امکانی را محیا می سازد که سازمان با استفاده از گزارشات حاصله امکان شاخص گذاری و ارزیابی مالی خود و مجموعه سازمانهای تابعه را به راحتی در اختیار داشته باشد.

بخشی از فرایند های تحت پوشش :

  • تعریف وگروه بندی و طبقه بندی  حسابهای مالی
  • دریافت اسناد از کلیه زیر سیستمها بدون محدودیت در تعریف شابلونها و قرار دادن شرایط خاص برای هر شابلون و صدور اتوماتیک اسناد توسط خود ابزار به شکل هوشمندانه بعد از تطبیق شرایط احراز بدون نیاز کاربری
  • شناسایی و تفکیک تفضیلی ها ، مراکز هزینه ، پروژه ها به صورت شناور ومنفک در تمامی ماژولها
  • تجمیع حسابها در هر سازمان یا سازمانهای هولدینک به شکل واحد یا تلفیقی
  • آنالیز و تطبیق حسابها ( مغایرت گیری حسابها)
  • تسعیر ارزی
  • تعریف شابلون صدور اسناد پویا
  • تاییدات داینامیک و شرط گذاری برای مراحل تایید برگه های اسناد

   از دیگر امکانات قابل استفاده :

  • چند ارزی بودن
  • چند زبانه بودن
  • چند شعبه بودن
  • چند واحد بودن

فرایندهای مرتبط:

حسابداری تامین ، دریافت و پرداخت ، بودجه ، حسابداری مالی فروش ،حسابداری مالی خرید ، حسابداری مالی انبار ، حسابداری بهای تمام شده ، حسابداری مالی حقوق و دستمزد ، حسابداری اموال و دارایی ثابت ، حسابداری خدمات پس از فروش