Call Center-مرکز تماس یا تلفنخانه

مرکز تماس یا تلفنخانه (Call Center) یکی از بخش های کلیدی مرکز ارتباطات (Contact Center) به حساب آمده و بواسطه اینکه یکی از مهم ترین واحدهای سازمان نیز می باشد ، مدیریت آن امری ضروری خواهد بود. بصورت کلی برخی از نیازهای سازمانها برای مدیریت مرکز تماس موارد ذیل می باشد.

  • در دسترس بودن پرسنل جهت پاسخگویی تماس ها حتی خارج از سازمان
  • ضبط مکالمات تماس گیرنده و پاسخ دهنده بصورت نامحدود
  • صف انتظار تماس بـرای جلوگیـری از مشغول بــودن خطوط
  • مکالمه رایـگان بـرای تماس گیـرنده با استـفاده از تماس اینتـرنتی رایگان
  • یکپارچگی مرکز تماس با سایر نرم افزارهای درون سازمانی مانند اتوماسیون داخلی و…

تمام موارد فوق به همراه بسیاری از قابلیت های دیگر در نرم افزار مدیریت مرکز تماس مبتنی بر VoIP  طراحی و پیاده سازی شـده است و می توانـد ابزاری هوشمند برای مدیریت تماس های سازمان به حساب آید.

برخی از توانمندی های نرم افزار مدیریت مرکز تماس :

  • ضبط مکالمات Call Recording
  • صف انتظار تماسCall Queue
  • منوی صوتی IVR-Interactive Voice Response
  • انتقال خطوط تلفن و امکان دورکاری SIP Trunk and Tele-Working
  • برقراری کنفرانس صوتی و تصویری Audio and Video Conferencing
  • برقراری تماس از طریق شبکه بی سیم VoIP by Wi-Fi
  • امکان برقراری تماس بصورت نرم افزاری  Calling via Soft Phone