هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان، طراحی و پیاده سازی گردد که این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می آورند .بدیهی است،  در صورتی که زیر ساخت فوق به درستی طراحی نشود،  در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر،  صرف شود .ارائه کننده کلیه خدمات پسیو شبکه از جمله : طراحی انواع شبکه ، مستند سازی با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز , نصب تراکینگ , نصب داکت , کابل کشی , نصب رک , نصب پچ پنل , فرم دهی کابل ها , آرایش رک ، پچ کورد , فیوژن , تست فیبر نوری , نصب کیستون ، لیبل , داکت کشی ،آرایش رک و …  در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد. بنابراین داشتن شبکه ای پر سرعت مستلزم داشتن سیستم کابلی (پسیو) با کیفیت می باشد.کابل کشی ساخت یافته تنها منوط به تهیه کالای با کیفیت نیست، بلکه اجرای صحیح تمامی استاندارد های موجود در این امر سبب فراهم آمدن زیر ساخت شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین میزان پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر تامین نیاز فعلی امکان ارتقاء بستر موجود به تکنولوژی های آینده را به آسانی و با حداقل هزینه ها فراهم آورد.

 خدمات پسیو ایساپکو عبارتست از:

بازدید و مشاوره رایگان

استفاده از مرغوبترین تجهیزات شبکه در پروژه ها

تضمین کیفیت پروژه های پسیو

ارائه بهترین راه حل برای نیاز حال و آینده شبکه

طراحی کامل پروژه شامل نقشه ترانک و کابل کشی طبقات، وضعیت قرارگیری نودها

کابل کشی ها شامل: کابل برق،کابل تلفن، کابل های شبکه   Cat5،Cat6،Cat7

نصب ترانک و داکت کشی با رعایت ظرافت، دقت و استاندارد های لازم

 

شبکه کابلی یا بی سیم

اینکه صرفاً یک شبکه به صورت کابلی باشد راهکار درستی نیست زیرا در حال حاضر بسیاری از تجهیزاتی که به گونه با کار ما مرتبط شده اند به صورت وایرلس می باشند مانند انواع گوشی تلفن، تلبت، لپ تاپ حتی پرینترهای جدید نیز به صورت بی سیم تولید می شوند. اما نمی توان کیفیت و ایستا (Stable) بودن شبکه های کابلی را با وایرلس مقایسه کرد. شبکه‌های WPAN از سوی دیگر در دسته شبکه‌های Ad Hoc نیز قرار می‌گیرند. تفاوت میان شبکه‌های Ad Hoc با شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN) در ساختار مجازی آن‌هاست. به‌عبارت دیگر، ساختار مجازی شبکه‌های محلی بی‌سیم بر پایه طرحی ایستاست درحالی‌که شبکه‌های Ad Hoc از هر نظر پویا هستند.

مزیت شبکه بی سیم

هزینه پایین پیاده سازی شبکه ،نصب و راه اندازی سریع شبکه،عدم نیاز به کابل کشی و تغییرات در ساختمان،عدم محدودیت در جابجایی کاربران شبکه،انعطاف پذیری بالا در توسعه و ارتقاء شبکه،ایجاده بستر یکپارچه دسترسی به اینترنت در محیط های عمومی مانند هتل ها و دانشگاه ها (Hotspot)،تایید هویت کاربران به وسیله پروتکل RADIUS