سیستم مدیریت تامین ، امکانات مناسبی برای ثبت، ردیابی وکنترل و در نهایت گزارشگیری از اطلاعات مربوط به درخواستهای خرید را فراهم نموده است. و با توجه به این ویژه گی کلیه سطوح مرتبط سازمان با این سیستم امکان مدیریت درخواستهای خود را در این حوزه دارند.
بخشی از فرایند های تحت پوشش :
- بررسی کفایت داده ها
- برنامه ریزی خرید و کنترل
- استعلامات خرید
- برنامه ریزی کار پردازان
- اعلامیه ورود کالا/خدمت به متولیان کیفی مربوطه
- قراردادهای تامین کالا/خدمت و کنترل قراداد (تعدادی -ریالی)
- محاسبه و کنترل مقدار سفارشِ در راه
- ارزبابی عملکرد تامین کنندگان(محاسبه تاخیر و جرایم )
- ارزیابی عملکرد واحد تامین
- کنترل پروژه خرید خارجی
- ثبت هزینه های مرتبط با خرید خارج
فرایندهای مرتبط:
حسابداری انبار ، حسابداری تامین ، برنامه ریزی مواد و کنترل ، فروش ، حسابداری مالی ، دریافت و پرداخت ، کنترل کیفیت اقلام ورودی